נסגרו מכרזים לבניית 1597 דירות חדשות במחיר למשתכן

 

ביום רביעי האחרון, ב-8/11/17 פורסמו התוצאות של 6 מכרזים בפרויקט המחיר למשתכן במספר ישובים. פרט למכרז בבאר יעקב שבו הוכרזו הזוכים, ביתר היישובים טרם פורסמו הזוכים במכרז בקרב הקבלנים.

 

מגמה מעורבת במכרזים במספר ישובים

 

לפי התוצאות של 6 המכרזים האחרונים בפרויקט מחיר למשתכן שפורסמו על ידי משרד הבינוי והשיכון, רשות מקרקעי ישראל ומשרד האוצר, ניתן להבחין במגמה מעורבת במספר ישובים. אם בתוצאות המכרזים בבאר יעקב התוצאות ברורות, ביישובים אחרים, קיימת מגמה מעורבת בכל מה שקשור להצעות קבלנים ולהכרזות הזכייה.

 

המגמה מעורבת מתייחסת ליישובים הבאים: עפולה, קריית ביאליק, בית שמש, צפת ונתניה. כפי שנאמר, רק בבאר יעקב הוכרזו הזוכים בכל המתחמים אשר יצאו למכרז. המגמה המעורבת מפתיעה במיוחד מפני שהמכרזים שפורסמו היו באזורי ביקוש מובהקים, כמו העיר נתניה, למשל.

 

אלפי דירות מוזלות מחכות על המדף

 

בשנים האחרונות באר יעקב מחזקת את מעמדה כאופציה נוחה למגורים עבור תושבי המרכז המתקשים לרכוש דירות איכותיות וזולות בערים כמו ראשון לציון, נס ציונה, רחובות וכו'. את העלייה בפופולאריות של היישוב בקרב הציבור, ניתן לראות בשיווק המוצלח של 1597 יחידות דיור מוזלות ששווקו במכרז האחרון. לאחר השיווק המוצלח של אותן הדירות נותרו עוד 1803 יחידות דיור מוזלות על המדף.

 

דירות איכותיות במחירים מוזלים

 

במכרז בבאר יעקב זכתה חברה אחת, ארזי הנגב ייזום ובנייה, בשני מגרשים להקמת מאות דירות לזוכים במכרז של מחיר למשתכן. לפי נתוני משרד הבינוי והשיכון ומשרד האוצר, תוצאות המכרז האחרון משקפות את העלות של דירה לעתיד, שיעמוד החל מכ-942 אלף ₪ לדירה בגודל של כ-85 נ"ר והחל מכ-1.08 ₪ עבור דירה בת 100 מ"ר. המחירים המוצגים כוללים חישוב שטחי, מחסן, חניה, שטחי מרפסת וגם את המרכיב של המע"מ.

 

חשוב לציין כי מדובר בהערכה ובחישובים ראשונים שעשויים להשתנות בעתיד. הדירות החדשות עתידות להיבנות במתחם י"ב בעיר אשר ממוקם מדרום לרח' הרב משה שמואל שפירא, ממזרח לרח' קרן היסוד ומצפון מערב לדרך מס' 4313. כמו כן, אין במכרז הנדון מענק לזכאים בפרויקט מחיר למשתכן.  

X

מלאו את הפרטים לקבלת הצעת מחיר

Name Icon

Phone Icon