התהליך של התחדשות עירונית מגיע לדרום ת"א

תוכנית בנייה מטעמה של רשות מקרקעי ישראל בשיתוף עם עיריית תל אביב הוגשה לאחרונה להתנגדויות. התוכנית עוסקת בבניית 1,500 דירות על פני שטח של 160 אלף דונם בדרום ת"א ממערב לאורך רח' הנריך היינה (ציר שלבים) ומדרום לרח' נס לגויים. התוכנית אף כוללת 64 אלף מ"ר של שטחי מסחר ומבני ציבור.

 

כיצד ייראו פניה המתחדשות של דרום תל אביב

 

מגרשה הישן של מכבי יפו ישמש כקרקע שעליה ייבנו 1,459 יח"ד בתוכנית בנייה משותפת של רשות מקרקעי ישראל ועיריית תל אביב. מדובר בתכנית בנייה להתחדשות עירונית על שטח של כ-160 דונם בדרום ת"א ממערב לאורך רח' היינריך היינה (ציר שלבים) ומדרום לרח' נס לגויים, השטח שעליו היום עומד האצטדיון. תכנית ההתחדשות תשנה את פני האזור באופן ניכר, תביא לפיתוח ולאכלוס של המקום, ולתנופת בנייה מוגברת באזור שבמשך שנים היה רדום ולא מנוצל. תוכנית הבנייה היא פרי של שיתוף הפעולה בין עיריית ת"א שבבעלותה 35.5% מהשטח ושל רשות מקרקעי ישראל אשר בבעלותה 65.5 מהשטח.

 

מבני ציבור ורבי קומות במקום טריבונות ושערים

 

מלבד יחידות הדיור, יוקצו כ- 3,800 מ"ר לטובת שטחי מסחר, וגם כ- 64  אלף מ"ר יועדו למבני ציבור. מבני מגורים של עד 15 קומות ייבנו לאורכו של ציר שלבים מעל חזית מסחרית אשר תפנה לאותו הציר. בהמשך השכונה מערבה יוקמו בניינים יותר נמוכים בגובה של 8 קומות. תכנית הבנייה מקפידה לשמור על רציפות שטחים פתוחים לכל אורכה אשר יאפשרו תנועה נוחה לרוכבי אופניים ולהולכי רגל. שיתוף הפעולה בין שני הגורמים יביא לשינויי משמעותי לאזור כולו. הקמת בניינים, שטחי מסחר ומבנים ציבוריים, כולל גורדי שחקים, ימשכו באופן משמעותי לאזור יזמי נדלן וגופים מסחריים אשר יבקשו ליטול חלק במתיחת הפנים וההתחדשות של אזור דרום ת"א.

 

רצף עירוני ע"י חיבור בין שכונות מגורים באזור

 

תכנית ההתחדשות על פני שטח האצטדיון משלימה רצף עירוני אשר תוכנן באזור ע"י חיבור בין שכונות מגורים אשר כבר קיימות לבין שכונות מגורים המתוכננות לקום בנווה עופר (נס לגויים) ובמתחם אייזנברג. בנוסף, התוכנית סמוכה למכללה האקדמית ביפו ולפארק החורשות.

X

מלאו את הפרטים לקבלת הצעת מחיר

Name Icon

Phone Icon